camera2

camera2.blogsky.com

camera2

camera2.blogsky.com

چگونه لاغر شویم؟

رسیدن به وزن ایده آل و نگه داشتن آن،  از دغدغه های روزانه ما می باشد. در بین افراد یک جامع تعدادی کمبود وزن و تعداد زیادی اضافه وزن دارند. این مقاله را برای کسانی ارائه داده ایم که قصد لاغر شدن دارند. ولی برای دانستن اینکه چطور لاغر شویم و این لاغری را حفظ کنیم باید به تعدادی دستورالعمل عمل کنیم یا آنها را رعایت کنیم. در این مقاله آموزشی، نکته های بسیار مهم و موثر مطرح می شود که برای لاغر شدن تاثیرگذار هستند. اگر بخواهیم این موضوع را به صورت علمی مطرح کنیم لازم به آشنا شدن با معنی یکسری مفاهیم است.

شاخص توده بدنی BMI

شاخص BMI  از تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم بر توان دوم قد بر حسب متر، بدست می آید. شاخص توده بدنی با سلامت جسمی فرد ارتباط مستقیم دارد. شاخص BMI بالا با عدد بیش از 30 چاقی تلقی می شود و می تواند علامتی از در خطر بودن فرد در برابر بیماری های قلبی و باشد. همچنین مد نظر داشته باشید مقدار شاخص توده بدنی کمتر از عدد 18 ، ناشی از کمبود وزن است که این مورد می تواند مثل چاقی برای بدن، خطرناک باشد. BMI بهترین عدد آن بین 18.5 تا 25 است.


سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز بدن که به متابولیسم معروف است نقش بسیار شگرفی در مباحث مرتبط با تناسب اندام دارد. در فرایند سوخت و ساز، مقدار کالری گرفته شده از غذا به انرژی و یا رشد بدن می انجامد که در صورت برقرار شدن سوخت و ساز مناسب ، شرایط بدن در حالت عالی قرار می گیرد.


اختلال جسمی و یا روحی و روانی

موارد زیادی از پرخوری ها  از اختلالات جسمی و یا روحی روانی منشا میگیرند. اختلالات جسمی مثل پرکاری تیروئید ، بیماری های روحی و روانی مثل استرس ، اضطراب و افسردگی  موجب بروز اشتهای کاذب میشوند و باعث چاقی یا اضافه وزن می شود.

مجموعه قوانینی که برای اینکه بخواهیم لاغر شویم به آن ها توجه کنیم شامل موارد زیر میباشد. این موارد را بررسی و اطلاعات کافی در مورد آنها به دست آوریم. موارد طبق زیر از سایت ویکی چه آورده ایم:

  • آماده کردن انگیزه لازم برای وارد شدن به رژیم غذایی
  • توجه کردن به تغذیه و دریافت مقدار کالری از مواد غذایی
  • انجام منظم ورزش های تاثیرگذار برای سوزاندن کالری های زیادی
  • رشد دادن اراده خود به منظور کنترل اشتهای کاذب
  • مسلط بودن بر ساختار و حرکت متابولیسم بدن

نکته بسیار مهم که باید حتما به آن توجه داشته باشیم : امکان برگشت چاقی و اضافه وزن بعد از ترک سیستم بالا وجود دارد. به همین دلیل شدیدا توصیه می کنیم موارد بالا را به عنوان الگوی ثابت زندگی خود قرار دهید و آنها را به عادت عادی در زندگی خود تبدیل کنید.

همانطور که در جریان هستید عدم وجود تناسب در هر موردی باعث بهم خوردن ساختار آن گزینه می شود. عدم وجود تناسب در میزان دریافت کالری روزانه با مقدار مصرف آن زمینه ساز بروز چاقی یا لاغری می شود. موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد میزان کالری دریافتی است که با مدیریت درست مصرف آن شما به وزن ایده آل مد نظر خود برسید.

 

ویکی چه لاغری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.